Milyen nyomtatványokra van szükség a regisztrációs adó ügyintézés során?

Szerencsére a regisztrációs adó ügyintézése nem egy végeláthatatlan folyamat és a szükséges nyomtatványok listája sem hosszú.

Nézzük meg tételesen, mik azok a dokumentumok, amikre szükségünk lesz:

  • Először is egy úgynevezett VPID számmal kell rendelkeznünk. Ez az egyedi azonosító arra szolgál, hogy a vámhatóságnál tudjunk intézkedni, hiszen a gépjármű honosítása a vámhatóság hatásköre. Amennyiben nincs VPID száma az autónak, mi ingyenesen megigényeljük.
  • Személyes okmányok
  • Gépjármű dokumentumai
    • Műszaki adatlap. A regisztrációs adó ügyintézéshez a jármű műszaki adatlapjára is szükségünk lesz. A gépjárművet a forgalomba helyezés előtt a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságánál kell bemutatni. Ha a forgalomba helyezés előtti vizsgálat eredménye alapján a jármű alkalmas a közúti forgalomban való részvételre, kiállítják a műszaki adatlapot.
    • Forgalmi engedély
    • Kétnyelvű adásvételi szerződés. Minden esetben igazolnunk kell a tulajdonjogot, ehhez kell a kétnyelvű szerződés, valamint a vásárlást igazoló számla.

 

Mi vállaljuk a teljes regisztrációs adó ügyintézést, ehhez email-ben kell elküldeni részünkre a szükséges dokumentumokat. Ezután megkezdjük az ügyintézést, amivel további teendő nincsen. Nincs sorban állás, sem rejtett költségek. A fenti dokumentumok mellett szükséges egy meghatalmazás, mely honlapunkról (https://www.regisztraciosadougyintezes.hu) letölthető.